recenzie film

Istoriile de inima neagra nu-s chiar atat de negre!

Omnibusul Scurt/4: Istorii de inima neagra este compus din patru scurtmetraje romanesti. Pe toate le “uneste” tema mortii, dar nu atat de mult, incat sa-ti vina sa plangi. Omnibusul este o pacaleala desteapta, prin care patru regizori stiu sa jongleze cu o tema grava, pentru a face loc uneia si mai grave: viata. Asa cum e.
Detalii …

Noe: Decalogul lui Darren Aronofsky

Nu m-am asteptat sa plec de la filmul „Noe“ cu un puternic mesaj religios in minte. Dar nici nu m-am putut abtine sa nu-l vad pe Darren Aronofsky ca pe un sarpe care insinueaza, prin puterea imaginii, idei care i-ar putea seduce pe cei mai putin avizati. Unele sunt evidente, altele mai subtile. Am identificat o parte din ele, confruntand filmul cu Geneza.

Detalii …

Totul despre Eva

Iubire aprinsa si ura adanca, multe rochii stralucitoare si-o singura tinuta terna, timp si crizele cauzate de trecerea lui, incredere si lipsa de incredere. (Desigur, Marilyn Monroe si dry martini, pe care ii las sa-i descoperiti si sa-i „mestecati“ voi.) „Totul despre Eva“ poate fi un film despre toate acestea, impreuna ori separat. Are versatilitatea si frumusetea unui caleidoscop. Cu cat il rotesti, cu atat se schimba imaginile. Devin mai spectaculoase. Insa, daca le privesti atent, vei vedea ca se repeta.

Detalii …

Jaful perfect. Increderea e o magie

Cu cat privesti mai aproape, cu atat vezi mai putin
J. Daniel Atlas

Am sa incep cu sfarsitul, fara a devoala, insa, deznodamantul. In clipa in care Thaddeus Bradley (Morgan Freeman) este inchis sub pretextul ca se afla in spatele spectacolelor de magie care au pus FBI-ul si Interpolul pe jar, acesta lanseaza o idee cheie: pentru ca un act de iluzionism sa reuseasca, este obligatoriu ca la actul respectiv sa participe si cineva din interior. Detalii …