„Collateral Beauty: A doua șansă“: în căutarea fericirii pierdute

Un bărbat trece printr-un colaps emoțional după ce îi moare fiica de 6 ani. Începe să scrie scrisori către personaje abstracte – Dragostea, Timpul, Moartea – și, într-o zi, primește răspunsuri de la ele…

Howard Inlet (Will Smith) este văzut ca un zeu în Agenția de publicitate al cărui director comercial este. Discursurile lui îi topesc pe angajați. Când le spune povestea lui „De ce?“ – întrebare pe care toți ar trebui să și-o pună ca să înțeleagă profilul clientului – se stârnește în sala de conferințe un uriaș ropot de aplauze. Howard Inlet știe să spună lucrurilor pe nume și să atingă puncte sensibile. Dragostea, Timpul și Moartea sunt temele lui preferate. El crede că fiecare om își dorește să simtă că este iubit, să aibă mai mult timp și că are o singură teamă, teama de moarte.

Dar când Howard își pierde fetița de 6 ani, alunecă din ipostaza de zeu în cea de muritor. Tot ce a construit cade piesă cu piesă, ca într-un Domino, jocul lui preferat – Compania este aproape de faliment, iar relațiile cu prietenii cei mai buni se deteriorează. Este firesc să fie revoltat, să se închidă în el, să-și pună întrebarea pe seama căreia, cu puțină vreme în urmă, își construia discursuri febrile. Trimite scrisori către personaje abstracte – Dragostea, Timpul și Moartea -, și se ceartă imaginar cu ele. Este ca o terapie personală, fără pretenția unei rezolvări, căci Howard nu își dorește o rezolvare.

Prietenii lui cei mai buni, în schimb, vor o rezolvare. Whit (Edward Norton), Claire (Kate Winslet) și Simon (Michael Peña), care îi sunt și parteneri de afaceri, devin din ce în ce mai îngrijorați de starea în care a ajuns. Nu știm dacă ceea ce urmează să facă o fac din compasiune sau din egoism. Cert este că însingurarea lui Howard a pus businessul în pericol, iar veniturile le vor fi afectate dacă nu se găsește cât mai repede o soluție.

Și-atunci, lui Whit îi vine o idee. Singurul mod de a-l readuce în actualitate este să-i pătrundă mintea și să-i facă jocul. Împreună cu Claire și Simon, pune la cale un scenariu neașteptat, prin care Howard se va confrunta cu lucrurile pe care cândva părea să le înțeleagă și cu care acum este în conflict: Dragostea, Timpul și Moartea. Se trezește brusc cu ele, în carne și oase, pe stradă (le interpretează Keira Knightley, Jacob Latimore și Helen Mirren).

Întâlnirile sunt pe cât de amuzante, pe atât de răscolitoare: suferindul tată le râde în nas și le ia peste picior încurajările clișeistice. Nimeni nu îl poate judeca, dacă s-ar pune măcar o secundă în locul lui. Însă interesantă, în „Collateral Beauty: A doua șansă“, rămâne întorsătura acestui joc: punând în scenă ineditul scenariu, Whit, Claire și Simon se confruntă de fapt cu propriile lor probleme. Piesele de Domino pe care ni le propune regizorul David Frankel sunt mai multe. Care va fi finalul jocului, rămâne să vedem în cinematografe!

„Collateral Beauty: A doua șansă“ este distribuit în România de Freeman Entertainment.