recenzie film

Big Eyes, big lies

Filmul „Big Eyes“ are ca tema povestea „Hoinarilor“ pictoritei Margaret Keane, copii cu ochi exagerat de mari, intunecati si tristi. Insa cel care sustine filmul, Walter Keane, interpretat de Christoph Walz, nu are ochii chiar atat de mari. Dimpotriva, sunt meschin de mici. Terni, fara culoare si expresie. Si totusi, daca nu ar fi fost ochii lui Walter, nici „Hoinarii“ lui Margaret Keane nu ar fi existat. Cu toata tristetea si expresivitatea lor.

Detalii …

Despre ce vorbim cand vorbim despre Birdman

Despre ce vorbim cand vorbim despre Birdman? Despre Raymond Carver, despre dragoste si formele ei, despre actori si despre muzica. Sau, mai simplu, despre un film-metafora, care ne invata sa privim mai mult in sus si mai putin in jos. Ori sa visam mai mult. Vorba unei evreice, pe care am auzit-o, odata, in tren: „Draga mea, multe visuri am avut la viata mea. Nu mi s-a indeplinit nici unul, dar ce bine ca le-am avut!“

Detalii …

Istoriile de inima neagra nu-s chiar atat de negre!

Omnibusul Scurt/4: Istorii de inima neagra este compus din patru scurtmetraje romanesti. Pe toate le “uneste” tema mortii, dar nu atat de mult, incat sa-ti vina sa plangi. Omnibusul este o pacaleala desteapta, prin care patru regizori stiu sa jongleze cu o tema grava, pentru a face loc uneia si mai grave: viata. Asa cum e.
Detalii …

Dragoste la persoana a treia. O cronica

Uita-te la mine!
(Anna)

Cu mult timp inainte de premiera, in ianuarie 2013 (lansarea a avut loc in septembrie), Paul Haggis, regizorul si scenaristul filmului, declara ca ii place sa scrie despre lucruri pe care nu le intelege. Iar dragostea, in contextul acestei declaratii, i s-a parut un subiect firesc de abordat. Dupa un 2014 invadat de roboti, imagini apocaliptice, intoxicat de 3D-uri si efecte speciale, mi-era dor sa vad pe marile ecrane o complicatie sentimentala. Nu stiu daca Paul Haggis a mizat pe contextul productiilor recente, dar daca a facut-o, i-a iesit.

Detalii …

Noe: Decalogul lui Darren Aronofsky

Nu m-am asteptat sa plec de la Noe cu un puternic mesaj religios in minte. Dar nici nu m-am putut abtine sa nu-l vad pe Darren Aronofsky ca pe un sarpe care insinueaza, prin puterea imaginii, idei care i-ar putea seduce pe cei mai putin avizati. Unele sunt evidente, altele mai subtile. Am identificat o parte din ele, confruntand filmul cu Geneza.

Detalii …

In cautarea povestii sau cum sa te vindeci cu o poveste

Nu mai spune «bani». E un cuvant dezgustator.
(P.L. Travers)

O nominalizare la Globul de Aur pentru cel mai bun rol principal feminin, 5 nominalizari la premiile BAFTA si unul dintre cele mai fermecatoare filme ale inceputului de an. Productia Walt Disney Pictures, Saving Mr.Banks/In cautarea povestii, ii ravaseste pe toti copiii mari, in special pe cei in viata carora nu a existat neaparat o Mary Poppins.

Detalii …

Hobbitul: Dezolarea lui Smaug

Sa nu va abateti de la carare!
(Gandalf)

Raportat la partea intai, dramatismul este mai incisiv, mai direct, fara preludii. Filmul se deschide cu o ploaie apasatoare, personajele poarta pelerine grele, schimburile de priviri sunt acide si taioase. Amenintarea, tensiunea si pericolul plutesc in aer. Dar, ca si in partea intai, intrarea lui Gandalf in scena topeste fortele negative. Nu pentru mult timp, cat un respiro catre urmatoarea infruntare. Detalii …

Totul despre Eva

Puneti-va centurile, va fi o noapte foarte agitata.
­­­­– Margo

Iubire aprinsa si ura adanca, multe rochii stralucitoare si-o singura tinuta terna, timp si crizele cauzate de trecerea lui, incredere si lipsa de incredere. (Desigur, Marilyn Monroe si dry martini, pe care ii las sa-i descoperiti si sa-i „mestecati“ voi.) „Totul despre Eva“ poate fi un film despre toate acestea, impreuna ori separat. Are versatilitatea si frumusetea unui caleidoscop. Cu cat il rotesti, cu atat se schimba imaginile. Devin mai spectaculoase. Insa, daca le privesti atent, vei vedea ca se repeta. Detalii …