documentar

Lumea lui Geo

Fereste-te de oamenii care nu stiu sa rada
— Geo Saizescu

Nu as exagera daca l-as asemana cu Jacques Tati – vedeti umbrela si pipa din imaginea de deschidere? – si nici daca as spune ca in documentarul „Lumea lui Geo Saizescu“ aflati tot ce trebuie sa stiti despre un nume devenit brand in comedia romaneasca. Un suras in plina vara, primavara, toamna sau iarna va fi, si pentru voi, vizionarea acestui film.

Detalii …

Omul pasare. Povestea filmului, spusa de Mihai Grecea

Filme, Interviuri

In esenta, toti ne luptam cu timpul!
—Mihai Grecea

Aseara, l-am cunoscut pe Mami. Mi-ar placea sa-l cunoasteti si voi. Este protagonistul documentarului „Omul pasare“, in regia lui  Alexandru Mavrodineanu si Mihai Grecea, a carui premiera va avea loc pe HBO, joi, 23 octombrie, orele 20.00. Numele real al personajului principal este Mihaita Nicolae, dar in lumea aviatiei i se spune Mami sau Omul pasare. Si tot aseara, cu ocazia avanpremierii, am vorbit mai multe despre film cu Mihai Grecea, pentru care „Omul pasare“ este debutul regizoral (cinematografic!) absolut. Dar nu numai atat. „Omul pasare“ este si o experienta de viata alaturi de un om de la care a invatat, printre altele, ca zborul este un mod, o cale de a ramane tanar pana tarziu.

Detalii …

10 lucruri nestiute despre un artist mai putin stiut: Robert De Niro, Sr.

Nu am stiut ca tatal lui Robert de Niro a fost pictor pana in ziua in care am vazut, la Anonimul, documentarul „Remembering the Artist: Robert De Niro, Sr.“. In cateva cuvinte, este un documentar despre un pictor neinteles, un om care, alaturi de alti 4, a pus bazele unei Scoli de arta, care a pictat de la 5 ani pana la 70 si care nu a reusit sa obtina recunoasterea pe care si-a dorit-o atat de mult.

Detalii …

Revelion in tren

Filme

Vlad şi Mădălina călătoresc cu trenul în noaptea de revelion. Filmul e povestea unui drum, din zi în noapte, prin nord-estul ţării.
Cântăreţi în drum spre Focşani, 4 CFR-işti călătorind spre Iaşi, un investitor, un gabor sâmbătar şi o “bătrână” ortodoxă discutând despre religie, 3 fete, după un concert, în drum spre petrecerea din Câmpulung… Oameni, muzică, artificii, anul nou…în tren.

Detalii …