„Wonder Wheel“ nu e ceea ce ne-am dori de la Woody Allen

Ginny (Kate Winslet) îl iubește pe Mickey (Justin Timberlake), iar Mickey o iubește pe Carolina (Juno Temple). Și Ginny, și Carolina sunt măritate. Ar fi putut fi scenariul unei telenovele, dar nu, e recentul film al lui Woody Allen.

„Wonder Wheel“ a câștigat până acum trei premii la diferite festivaluri și toate trei au mers spre Kate Winslet. Este prima colaborare a actriței cu regizorul Woody Allen, iar dincolo de interpretarea cam teatrală, rolul său salvează filmul.

Kate Winslet este Ginny, soția lui Humpty (Jim Belushi), un operator de carusel în Coney Island. Blazată și frustrată de neîmplinirea ei – a fost actriță, iar acum este chelneriță -, Ginny face o pasiune pentru Mickey, un tânăr salvamar, doritor să ajungă dramaturg. Sosirea Carolinei, fiica lui Humpty dintr-o altă căsătorie, și interesul brusc al lui Mickey pentru ea o bulversează pe chelnerița care ajunsese să creadă că și-a găsit în sfârșit iubirea.

Wonder Wheel
Mickey (Justin Timberlake)

Povestea este telenovelizată, comicul își pierde din vigoarea altor filme ale lui Woody Allen (cu același subiect, în care cineva, bărbat/femeie, face brusc o pasiune pentru o persoană de obicei mai tânără), iar alegerea lui Justin Timberlake în distribuție pare ușor suspectă, deși regizorul s-a declarat mulțumit de această opțiune. Timberlake are momente când lasă impresia că citește un scenariu și nu că ar da viață unui personaj. Prezența lui în poveste e doar agreabilă și se asortează cu decorul anilor ’50 din Coney Island.

„Wonder Wheel“ are prea puțin din comicul lui Woody Allen sau, mai curând, comicul lui Woody Allen este slab exploatat. Există scene în care ne simțim familiari cu stilul regizorului, dar nu multe. Ținând cont însă că e un film făcut la 81 de ani, iar lista titlurilor semnate și regizate de el este lungă și ofertantă, nu ne va rămâne decât consolarea că am mai bifat un film semnat de Woody Allen. Parafrazându-l pe Michey, personajul lui Timberlake, alegerile, ca și inima, au hieroglifele lor.