„Tomb Raider: Începutul“, un film la fel de alert ca jocul video din care este inspirat

Lara Croft, fiica independentă a unui aventurier excentric, are 21 de ani şi este într-o derivă existenţială. Dispariţia inexplicabilă a tatălui i-a lăsat traume adânci, refuză să accepte adevărul şi simte că realitatea este de fapt alta.

După cum sugerează titlul, „Tomb Raider: Începutul“ este startul unui puzzle complet, care urmează să fie desluşit pas cu pas de temerara Lara Croft (Alicia Vikander). Prima parte ne familiarizează cu personajul (pe cei care nu o ştiu încă pe Lara Craft) şi lasă loc unui final deschis: dispariţia tatălui nu este doar un mister, mai mult, ascunde o complicată reţea de afaceri obscure pe care protagonista va trebui să le pună cap la cap pentru a scoate la lumină adevărul şi, într-un final, sperăm, pentru a se împăca ea cu ea însăşi.

Instinctul şi raţiunea sunt prietenele cele mai bune ale Larei Croft. De mică obişnuia să rezolve puzzle-uri împreună cu tatăl ei, astfel că nu îi va fi greu să-şi dea seama că este înconjurată de semne şi indicii. Mintea ei este într-o continuă cursă de obstacole, corpul la fel. Se antrenează zilnic, detaliu de mare ajutor în aventura în care va pleca. Graham King, producătorul filmului „Tomb Raider: Începutul“ povestește despre experiența de a lucra cu Alicia Vikander:

Alicia face ca totul să pară real – de la descoperirea indiciilor lăsate de tatăl său, până la cascadoriile pe care le face pe un avion prăbușit deasupra unei cascade. Eu stăteam confortabil în fața unui monitor în timp ce ea filma scena de pe avion, și am devenit foarte agitat, ca și cum ar fi fost cu adevărat în pericol, iar eu trăiam acest lucru alături de ea.

Actriţa şi-a dorit să redea cât mai bine puterea psihică şi fizică a personajului său, iar scopul ei a fost să pună suficientă masă musculară prin intermediul exerciţiilor zilnice, drept care a urmat un antrenament drastic: a fost la sală săptâmânal, câte cinci zile. „Are o forţă uriaşă“, a spus despre ea actorul Walton Goggins, Mathias Vogel în film, erou negativ şi adversarul Larei Croft. Determinarea Aliciei l-a molipsit şi pe Goggins, care s-a antrenat cot la cot cu ea.

Lara Croft (Alicia Vikander)
Lara Croft (Alicia Vikander)

Originară din Suedia, Alicia Vikander a fost entuziasmată să lucreze alături de regizorul scandinav Roar Uthaug. „Pasiunea sa și poveștile lui aduc un plus de emoție oricărui film. Am fost foarte încântată să lucrez cu el pentru că știam că are abilitatea de a face publicul să se conecteze la nivel emoțional cu ceea ce văd pe marele ecran“, a declarat actriţa.

Dacă în „Febra lalelelor“, rolul ei a fost unul cu implicaţii estetice, în „Jason Bourne“ şi „Ex Machina“ , mai versatil şi mai convingător, în „Tomb Raider: Începutul“ s-a mizat şi s-au exploatat la maximum abilităţile fizice ale actriţei. O bună parte dintre cascadorii sunt făcute de Alicia Vikander, interpretarea este dinamică, traseul personajului în poveste alert. Inspirat din jocul video lansat în 2013, printre fanii căruia se numără şi Alicia, „Tomb Raider: Începutul“ este un cocteil de acţiune şi mister, fidel sursei de inspiraţie, o doză decentă de entertainment pentru un sfârşit de săptămână la cinema. Recomandabil să fie văzut la IMAX, pentru a intra complet în joc!

Citeşte şi: „Tomb Raider: Începutul“: cine a antrenat-o pe Alicia Vikander pentru film şi alte detalii de culise