Filme, Recenzii filme

Mildred şi Dixon, două personaje inseparabile în filmul „Three Billboards Outside Ebbing, Missouri“

O mamă provoacă autorităţile locale într-un mod inedit, după ce fiica ei a fost omorâtă, iar vinovatul nu a fost prins.

Dacă din „Three Billboards Outside Ebbing, Missouri“/ „Trei panouri în afara oraşului Ebbing, Missouri“, ar fi lipsit Mildred sau Dixon, probabil că nu am mai fi auzit de acest film la premiile Oscar. Actorii Frances McDormand şi Sam Rockwell îşi merită premiile. McDormand a luat Oscarul pentru „Cea mai bună actriţă în rol principal“, Rockwell, pentru „Cel mai bun actor în rol secundar“.

Fiecare dintre ei are de dus un rol greu: deşi paradoxal, şi Mildred, şi Dixon luptă să facă dreptate. Paradoxal, pentru că Dixon are o înţelegere complet diferită a termenului „dreptate“ spre deosebire de adversara lui, Mildred. Iar aducerea lor împreună în acelaşi film este de un farmec absolut, ambele personaje sunt la fel de puternice pentru că sunt controlate de ură, de furie.

După ce cazul fiicei sale continuă să rămână nerezolvat la şase luni după moartea ei, Mildred pune la cale un plan pentru a atrage atenţia autorităţilor: închiriază trei panouri publicitare, poziţionate pe drumul pe care a fost violată şi ucisă, şi scrie pe ele un mesaj de impact, compus din trei întrebări, retorice toate. Ultima întrebare îi este adresată direct şefului poliţiei, Willoughby (Woody Harrelson). Mildred declară astfel război deschis poliţiei locale şi intră într-un conflict tacit cu întreaga comunitate, căci, surpriză, Willoughby este iubit de oamenii din Ebbing, iubit de colegi şi, cumva, compătimit, dată fiind starea lui de sănătate precară. Gestul lui Mildred pune sare pe rană, dar poate fi oare ea judecată, după ce a trecut prin cumplita dramă? Deşi amândoi bolnavi de durere, dialogurile dintre ei sunt vii, pline de umor şi ironie.

Dixon (Sam Rockwell) şi Mildred (Frances McDormand)
Dixon (Sam Rockwell) şi Mildred (Frances McDormand)

Ofiţerul Dixon vede primul panourile şi tot el este primul care reacţionează. Evident, nu într-un mod „delicat“. Acţiunile lui dinamizează întâmplările din orăşelul unde pare să nu se întâmple nimic şi totuşi se întâmplă atât de multe. De altfel, comportamentul lui de om al legii care face dreptate după cum îi dictează instinctul şi preconcepţiile au devenit notorii în Ebbing. Dixon este imatur, brutal, rasist, impulsiv, opusul lui Willoughby. Este genul de om care, odată ce a pus mâna pe o armă, se transferă asupra lui, pe loc, o iluzivă senzaţie a puterii. În loc să se întâmple invers, să fie el stăpânul armei. Într-o primă fază, Dixon şi Mildred sunt ca şoarecele şi pisica, pe parcurs relaţia va evolua neaşteptat şi asta face în mod special din ei două personaje inseparabile.

Poate că sfârşitul filmului „Three Billboards Outside Ebbing, Missouri“ va decepţiona, nu se aliniază sfârşiturilor clasice – un caz nerezolvat îşi găseşte rezolvarea, vinovatul este aspru pedepsit, „vendetta“ împlinită. „Three Billboards Outside Ebbing, Missouri“ rămâne o poveste în care dorința răzbunării este periculos de tentantă, iar transformările personajelor spectaculoase, vom ajunge să cunoaştem esenţa adevărată a lui Mildred şi a lui Dixon, vom asista la o subtilă demonstraţie a conceptului iertării, camuflată sub acte violente. Filmul este un studiu despre violenţă, autoritate şi privilegii, despre durere, vinovăţie şi compasiune. Să nu îl rataţi, altfel, vă va urmări Dixon. Sau Mildred… ☺

Notă film:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *