Festivaluri, Noutăți

BIDFF 2017: lista câştigătorilor

După patru zile de proiecții, performance-uri și întâlniri, Bucharest International Dance Film Festival 2017 și-a desemnat câștigătorii.

Juriul celei de-a treia ediţii a fost compus din regizorul Tomer Heymann, directoarea festivalului Bestias Danzantes din Chile, Mayo Rodriguez, şi coregraful român Florin Fieroiu.

Titlurile câştigătoare la BIDFF 2017:

Cel mai bun film din Competiția internațională (1000 de euro): scurtmetrajul „The Line“ (r. Adrien Ouaki, Nathan Cahen, coregraf Adrien Ouaki)
Argumentul juriului: „complexitatea expunerii cinematografice, dublată de un limbaj de mișcare puternic care susține ideea filmului“.
Menţiune: scurtmetrajul „2-28“ (r. şi coregraf Florent Schwartz)
Argumentul juriului: „explorarea unui subiect sensibil din punct de vedere politico-social, într-o manieră inteligentă și, pe alocuri, ironică“.
Premiul pentru inovație (500 de euro): „To the Ends of the Fingertips“ (r. de Roswitha Chesher)
Argumentul juriului: „crearea unor situații inedite, corpuri și atmosfere noi, cinematografia și mișcarea conlucrând la generarea unor momente de stranietate și suspans“.
Mențiunea pentru inovație: scurtmetrajul „We no longer wait for barbarians“ (r. Alain El Sakhawi, care a semnat coregrafia alături de Collettivo QBR)
Argumentul juriului: „o poveste jovială și tensionată, prin modalitatea de jonglare cu spațiul, mișcarea camerei de filmat și montaj“.
Premiul publicului (500 de euro): „Mourning“ (r. și coregraf Réka Szabó)
Cel mai bun film românesc (1.000 euro): Golden Boi (r. Corina Andrian, coregrafele Maria Beatrice Tudor și Mariana Gavriciuc)
Argumentul juriului: „modalitatea în care elementele cinematografice crează un spațiu intim între corpuri și reușesc să schimbe perspectiva asupra spațiului“.
Mențiune pentru cel mai bun film românesc: „Fly on“ (r. Dragoș Istvan Roșu, Luiza Comșa și Tudor Panduru, coregrafi: Dragoș Istvan Roșu, Luiza Comșa)
Argumentul juriului: „aportul pe care cinematografia îl aduce dansului“.
Proiectul „Never Ending“, de Laura Andrei, a câștigat pitch-ul [CO]LAB, datorită potențialului ideii sale „de a se transforma într-un film de dans care întâlnește criteriile genului“.

Foto deschidere: captură din scurtmetrajul „The Line“

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *