Animaţie

Povestea lui Mickey Mouse: de la Oswald, Iepurele norocos, la şoricelul Mortimer

Povestea lui Mickey începe cu un iepure. Disney Brothers Studio era doar un șurub în mașina de animație Universal Pictures când, în 1927, Walt Disney a creat un personaj numit Oswald, Iepurele norocos.

Cu fața lui rotundă şi albă, nasul mare ca un nasture și urechile negre lăsate, zâmbitorul Oswald a devenit pe loc un hit, iar Universal a comandat o serie de filme scurte. Atunci când Disney s-a întâlnit cu directorii să negocieze un alt contract în 1928, iepurele era încă în ascensiune, motiv pentru care animatorul credea că are un avantaj. Însă Studioul i-a spus că angajase deja toți oamenii lui şi că păstrase drepturile de autor pentru Oswald. Universal s-a oferit să îl păstreze pe Disney în schimbul unui salariu mai mic. Walt Disney a refuzat.

Împreună cu Ub Iwerks, animatorul loial care a rămas cu Disney Bros., s-a întors la lucru și a făcut mai multe şedinţe de brainstorming până noaptea târziu, pentru a-i găsi un înlocuitor lui Oswald. I-au scurtat urechile, i-au redimensionat mijlocul și au transformat iepurele într-un șoarece. Pe care l-au numit Mortimer. Numele însă nu a rezistat; există o serie de povești care încearcă să explice motivele insuccesului, cea mai populară fiind cea legată de soţia lui Disney, căreia nu i-a plăcut numele și a sugerat să-l schimbe. În scurt timp, Mortimer, a devenit Mickey.

Primele două scurtmetraje cu Mickey nu au atras atenția, însă „Steamboat Willie“/ „Vaporaşul Willie“, prima animație cu muzică și efecte sonore sincronizate, a avut un succes exploziv. Filmul a avut premiera la New York pe 18 noiembrie 1928 și a fost un hit instantaneu. În doar câteva luni a urmat o altă serie de scurtmetraje cu Mickey Mouse, inclusiv „Plane Crazy“, apărut imediat după „Steamboat Willie“, în care Mickey joacă un rozător pe nume Charles Lindbergh. Până la sfârşitul anului, şoarecele a devenit un capriciu național, nu cu mult timp înainte ca geniul real al lui Walt Disney să fie pus în valoare: acela de om de marketing. Walt a lansat rapid o linie de produse Mickey și, în doi ani, a pus pe picioare clubul Mickey Mouse, un fan club pentru copii.

Televizoare LED şi sisteme Home Cinema pentru pasionații de film în căutare de fidelitate.

În 1935, un tânăr animator pe nume Fred Moore i-a dat lui Mickey prima transformare completă. Animatorii dinaintea lui au desenat șoarecele ca o serie de cercuri, detaliu care îi limita mișcarea. Moore – care a animat mai târziu un fragment din „Sorcerer’s Apprentice“ – i-a desenat corpul în formă de pară, i-a adăugat pupile, mănuși albe și i-a scurtat nasul pentru a-l face mai drăguţ. Tot în acel an, Mickey a apărut, de asemenea, în culori. Concertele orchestrei utilizate de Technicolor au fost atât de inovatoare, încât criticii încă le mai consideră a fi o capodoperă.

În jurul anului 1937, studiourile Disney produceau anual aproximativ 12 scurtmetraje cu Mickey Mouse, Walt Disney însuși dându-i vocea pițigăiată. Mickey a fost, pe rând, erou de fotbal, vânător, croitor și dirijor de muzică simfonică. Şi-a pulverizat accidental insecticid pe el, l-a salvat pe Pluto de hingher, a izbit o mașină într-un hambar, a întârziat cu plata chiriei, a intrat în armată, i-a fost luată casa și a pierdut-o pe Minnie în fața unor băieți răi şi musculoși deși întotdeauna a recâștigat-o în cele din urmă. Stilul de vodevil al desenelor au oferit libertatea de a folosi comicul exagerat și calambururile, iar asocierea strânsă dintre şoricel şi copii a cerut ca Mickey să rămână mereu vertical și moral (lăsându-l pe arțăgosul Donald Duck să intre în toate belelele).

În anii 1950, Mickey avea un parc tematic, o revistă de benzi desenate și Clubul Mickey Mouse, un show TV, unde s-au lansat numeroase staruri, de la Annette Funicello la Justin Timberlake. Dar pentru că alte filme de la Disney ca „Bambi“ și „Frumoasa Adormită“ au început să aducă profit, șoarecele a intrat uşor în umbră. Între ultimul lui scurtmetraj, din 1953, „The Simple Things“, și Specialul de Crăciun din 1983, „Mickey’s Christmas Carol“, adică timp de 30 de ani, șoarecele care a construit practic Casa Disney a rămas fără loc de muncă.

Cu toate acestea, în ciuda semi-pensionării lui Mickey, urechile sale sunt încă una dintre cele mai faimoase embleme culturale din secolele XX și XXI. A fotografiat alături de fiecare președinte american de la Harry Truman, cu excepția unuia singur (Lyndon Johnson nu a vizitat niciodată un parc tematic Disney). Disney susținea că Mickey este cunoscut de 98% de copii din lumea întreagă, cu vârste cuprinse între 3 şi 11 ani.

Sursa: time.com


Vizionează noua serie de desene animate cu Mickey Mouse și gașca lui de prieteni:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *