Filmul „Unlocked: Pericol descătuşat“: Noomi Rapace, noua Wonder Woman a poveştilor de spionaj

Prezenţa lui Orlando Bloom, Michael Douglas şi John Malkovich în acelaşi film, chiar dacă nu există nici o scenă cu ei împreună, este imposibil de trecut cu vederea. Nu pentru că sunt nume sonore, ci pentru că discrepanţele dintre interpretările lor dinamizează filmul şi, mai ales, o pun în valoare pe Noomi Rapace, protagonista din „Unlocked: Pericol descătuşat“.

De-a lungul acţiunii, spectatorul se va întreba mereu cine sunt de fapt Eric Lasch (Michael Douglas), Bob Hunter (John Malkovich) şi Jack Alcott (Orlando Bloom), cât credit le poţi da personajelor şi ce anume te-ar putea convinge că îţi merită încrederea. E dificil să te ataşezi de un erou şi să i te aliezi de la începutul apariţiei lui în scenă, pentru că, imediat, aşteptările îţi sunt reconfigurate. Schimbările sunt atât de bruşte, încât singurul „aliat“ rămâne răbdarea. Ca în mesajul pe care imamul din film încearcă să îl transmită comunităţii prin mesagerul lui. „Credinţa înseamnă răbdare“, spune el.

Pentru Alice Racine (Noomi Rapace), însă, răbdarea nu este un atu. Ea trebuie să acţioneze rapid, sub presiune şi în nesiguranţă maximă. Şi ea, ca şi spectatorul, duce o luptă cu câştigarea încrederii. Cine sunt, de fapt, Eric Lasch, Bob Hunter şi Jack Alcott? Readusă pe scena spionajului după ce FBI-ul descoperă că Londra este ameninţată de un atac biologic, Alice Racine are o misiune complicată. Reuşeşte să scoată informaţii de la personaje cheie, implicate în atacul terorist, dar simte că relaţiile cu oamenii pe care îi considera apropiaţi sunt din ce în ce mai alunecoase.

Bob Hunter este ferm şi direct, conduce Biroul de informaţii din Londra şi pare foarte concentrat pe eliminarea noului pericol. Eric Lasch pare altfel, deşi scopul lui ar fi acelaşi: e mai calm, mai aşezat. Ca fost mentor al lui Alice, Lasch nu ar prezenta nici o primejdie. Jack Alcott este şi el o sumă de aparenţe. Jovial şi dezinvolt, intrarea lui în film relaxează pentru câteva clipe mintea spectatorului, prinsă până atunci între urmăriri şi schimburi de focuri de arme. Ce se întâmplă mai departe cu fiecare dintre ei şi, prin ei, cu Alice Racine, e o surpriză. Clar e că filmul „Unlocked: Pericol descătuşat“ este un film de personaj, iar cei trei actori pun în evidenţă profilul protagonistei. Asta şi datorită potenţialului actriţei Noomi Rapace. Se mulează cu personajul ei, îşi asumă rolul şi e implicată. O veritabilă Wonder Woman a filmelor de spionaj, de la care chiar şi Gal Gadot ar fi avut câte ceva de învăţat.

Citeşte şi:  „On the Milky Road“/ „Pe Calea Lactee“, o fantezie balcanică în regia lui Kusturica

Actualitatea bioterorismului este un alt subiect vizibil în „Unlocked: Pericol descătuşat“. Semnalul de alarmă este tras, însă practic genul acesta de ameninţări continuă să îşi facă de cap. În ciuda tehnologiei avansate, a abilităţii şi agilităţii agenţilor secreţi, din lumea reală sau din scenarii, virusurile mortale nu sunt ţinute sută la sută sub control. Instrumentarul de prevenire funcţionează ca nişte camere video: sunt plasate peste tot, dar nu reuşesc să oprească o catastrofă. A cui este vina? Ne lovim iar de punctul din care am plecat: încrederea nu mai este de mult o armă, răbdarea cu atât mai puţin. Şi-atunci nu ne mai rămâne decât să visăm că lumea va fi salvată de o Wonder Woman.

Filmul „Unlocked: Pericol descătuşat“ intră de azi în cinematografe şi este distribuit la noi de Forum Film România.