Interviuri

Ce rol are directorul artistic într-un film. Florent Masurel, animația „Balerina“: „Am recreat Parisul anilor 1870“

A absolvit Colegiul Cyclone pentru Arte și Tehnologie (AEC) din Quebec și are un masterat în Arte Frumoase (Universitatea din Bordeaux). A trecut, pe rând, prin toate posturile din industriile de jocuri video și cinematografie: animator, modelator 3D, artist responsabil cu textura, artist digital, artist conceptual etc…

În prezent, Florent Masurel se ocupă de scenografia unui film aflat în etapa de producție. Animația „Balerina“ este unul dintre proiectele recente, despre care a vorbit, de pe poziția de director artistic, într-un interviu oferit de Freeman Entertainment (distribuitorul animației „Balerina“ în România). „Balerina“ este în cinematografele de la noi de pe 3 martie.


Ce te-a determinat să intri  într-un proiect care presupune mulți ani de muncă?
Florent Masurel
: Pasiunea și posibilitatea de a lucra la un univers asupra căruia să fac cercetări aprofundate. În această industrie nu primești prea des șansa de a explora un univers pentru o perioadă atât de lungă. Asta se poate face doar într-o animație. O altă caracteristică importantă a muncii mele în filmele de animație este să mă asigur că design-ul este la același nivel cu povestea care, în „Balerina“, e intensă și plină de emoție. Să lucrez cu o echipă așa mare, de 150 de oameni în cea mai aglomerată perioadă a producției, și să mă asigur că toată lumea lucrează în aceeași direcție a fost o experiență extraordinară.

Citeşte şi:  Cristi Mărculescu: „Am ales filme cu scenarii puternice și clare, capabile să funcționeze admirabil și din imagine, și din regie“

Care a fost, concret, contribuția ta la dezvoltarea acestui film?
Tot ce ține de latura artistică – care a inclus crearea personajelor, a decorurilor, a obiectelor, a ambianței și a culorilor. Noi am dezvoltat o viziune autentică a Parisului din acea perioadă, un Paris tangibil, nu doar o evocare poetică în mintea noastră. Scopul principal a fost să situăm personajele într-un mediu credibil, bogat și palpabil.

Și ce ați făcut în acest scop?
Am început cu cercetări istorice descurajante, pentru a stabili stilul de viață al parizienilor din acea perioadă și pentru a urmări transformarea arhitecturii orașului datorită proiectelor de construcție ale baronului Haussman. Adevăratul design a început cu o sinteză a tuturor acelor aspecte specifice Parisului din 1870, în încercarea de a scoate la iveală esența lor.

Ce ți-a plăcut cel mai mult din temele tratate în film, din călătoria spirituală a celor două personaje?
Împlinirea viselor din copilărie, simțul aventurii și al explorărilor. Apoi, prietenia, care e o temă foarte pregnantă în film. Și, nu în ultimul rând, universul dansului și al starurilor sale, cu toată rigoarea și magia adiacente.

Foto: madamefaitsoncinema.be

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *