„Assassin’s Creed: Codul Asasinului“ și strategia Ubisoft

Dacă la început Callum Lynch are o reticență față de mașinăria Animus, pe parcurs, va cere singur să se conecteze la ea, să intre în joc. Comportamentul lui devine comportamentul unui jucător dependent.

Lui Callum (Cal Lynch), descendent al unei linii de asasini profesioniști din sec. al XV-lea, i se redă dreptul la viață prin intermediul conectării la Animus – o mașinărie uriașă prin care Cal se va transfera în corpul lui Aguilar de Nerha, dublura lui din Evul Mediu. Michael Fassbender, actorul care îl interpretează atât de Lynch, cât și pe Aguilar, are, prin urmare un rol dublu. Operațiunea este abil condusă de Sophia Rikkin (Marion Cotillard), care pare să-și transforme elevul în cobaiul preferat. Prin el, spune ea, și prin reușita acestei „mișcări“, va găsi un tratament împotriva violenței.

Tot prin el și tot prin acest exercițiu de regresie, Sophia Rikkin va regla cumva și relația pe care o are cu tatăl ei (nu în sensul că ar fi tensionată), dar și poziția sa în interiorul Abstergo Industries. Jeremy Irons (tatăl) este mai degrabă un personaj pasiv, este martor al demonstrației pe care o face fiica lui, care se va dovedi mai inteligentă decât el (știe deja, nu e nevoie decât să i se mai confirme o dată). Relativ pasivă este și Sophia Rikkin – privește evoluția lui Cal, transformările lui, dar în special gradul de implicare al acestuia. Cum se adaptează, dacă îl va prinde experiența, ce efect are asupra lui. Cel mai activ, prin urmare, rămâne Lynch/Aguilar.

„Assassin’s Creed: Codul Asasinului“ este o ecranizare a jocului creat de Ubisoft. Michael Fassbender nu a jucat niciodată cele 9 serii până a începe filmările. De altfel, nici nu a știut de existența lui până în clipa în care a interacționat pentru prima dată cu Ubisoft. Actorul a vrut să se implice 100% în film și, în afară de partea de interpretare, a acceptat să se ocupe și de producție. A participat inclusiv la montaj și editare.

Lungmetrajul regizat de Justin Kurzel (nominalizat la Cannes în 2015 cu „Macbeth“ și premiat la același festival, în 2011, cu Premiul juriului, pentru „The Snowtown Murders“) este foarte aproape de mecanismul unui joc. Este posibil ca Ubisoft să anticipeze astfel, prin povestea de pe marele ecran, un proiect cu care își va atrage în viitorul apropiat clienții: aceea de a crea jocuri pentru realitatea virtuală. Dinamismul, muzica prezentă nonstop, scenele filmate cu drona, felul în care este prins Callum Lynch în brațele aparatului Animus, ca și când ar sta pe scaunul unei console, sunt detalii care susțin ipoteza. Ca să nu mai spunem de efectul asupra spectatorului: „Assassin’s Creed: Codul Asasinului“ te prinde și te ține captiv în desfășurarea evenimentelor la fel de intens ca brațele aparatului Animus.

„Assassin’s Creed: Codul Asasinului“ a intrat în cinematografe pe 6 ianuarie și este distribuit în România de Odeon Cineplex.