„Jason Bourne“. În spatele unui bărbat puternic se află Alicia Vikander

Dacă în Ex Machina, Alicia Vikander a fost cireaşa din poveste, nici în Jason Bourne nu se dezminte. Actriţa rămâne la fel de versatilă şi de convingătoare.

De la un personaj cu numele Jason Bourne (Matt Damon), aşteptările sunt previzibile. Este imbatabilul, eroul care se strecoară milimetric printre gloanţe, pisica agilă care cade mereu în picioare. Scapă de unul singur, dar scapă şi ajutat. Heather Lee (Alicia Vikander), angajată CIA, promite că îl va prinde şi, cu toate astea, face un gest debusolant pentru spectator: îl lasă să fugă. Intenţiile ei intră în ceaţă într-un anumit punct al acţiunii. Cum se vor lumina ele, veţi vedea.

La fel de puternic pare a fi şi Robert Dewey (Tommy Lee Jones), şeful CIA. Ştie şi el căderea în picioare, dar lupta lui e mai mult psihologică – Dewey se foloseşte de putere pentru a obţine şi a ascunde sub preş lucruri. Asemenea lui Nathan (Oscar Isaac) din Ex Machina, Robert Dewey cade în acelaşi păcat. O ignoră prea mult pe femeia din spatele lui, din nou Heather Lee.

Asset (Vincent Castel), al treilea bărbat puternic din scenariu, este angajatul perfect CIA. Atât timp cât abilităţile lui de agent sunt susţinute de o răzbunare personală, determinarea va fi dublă, reuşita aproape garantată. Fuga după Jason Bourne e mai mult decât o misiune. Dar Asset joacă pe o tablă pe care se mai află şi alţi pioni importanţi, la fel de motivaţi – printre ei, şi Heather Lee.

Alert şi intens, noul film regizat de Paul Greengrass marchează nu doar revenirea lui Matt Damon în cel mai memorabil rol din cariera sa, ci şi o serie de adevăruri nevralgice: corupţia, duplicitatea, jocurile de culise din spatele unor instituţii în care ar trebui să avem încredere, dar mai ales din mintea şi gândurile oamenilor.