Filme, Recenzii filme

Destine la rascruce. Sau despre tati la rascruce

This time be different/ Please stay, don’t go
(Cryin Shames – Please Stay)

Intr-o lume cu tendinte spre neomatriarhat, cu aspiratii de lideri din ce in ce mai vizibile din partea femeilor, mai mult, intr-o lume cu barbati care vor sa devina femei, este cel putin derizoriu ca un tip cu tatuaje din cap pana-n picioare, care face cascadorii cu motocicleta in sfera mortii si care nu se desparte niciodata de tigara lui, sa-si doreasca sa fie tata. Si totusi, acesta este punctul declansator al povestii din filmul regizat de Derek Cianfrance.

Luke (Ryan Gosling) este, pe rand, „Luke cel aratos“, „banditul pe motor“ si, spre final, „un tip care a facut un copil“. Asa il caracterizeaza un prezentator de circ, un jurnalist si un tata adoptiv. Asa pare el din afara, prin ochii celorlalti. Asa este prezentat, descris, vazut. Din interior, lucrurile se complica. Si nu atunci cand este in relatie cu o femeie, cand are de rezolvat o dilema sau de gasit o solutie pentru o situatie data. In clipa in care Luke afla, intamplator, ca are un copil si cand, deloc intamplator, il ia in brate, „Luke cel aratos“ se transforma. Nu numai ca devine „banditul pe motor“, din ratiuni foarte bine justificate din punctul lui de vedere, dar descopera ce inseamna sa fii tata. Ceea ce presupune mai mult decat „un tip care a facut un copil“.

Renunta la cascadoriile in sfera mortii si decide brusc sa ramana intr-un oras mic, trist si fara nici un viitor, dar locuit de Jason, fiul sau, si de Romina (Eva Mendes), femeia cu care avusese o aventura cu un an in urma. Isi cauta un job si incepe sa… vorbeasca. Daca pana la momentul in care ia bebelusul in brate, personajul este sustinut de gesturi, mimica, miscari, dupa, expresivitatea este redata prin vorbe si fapte. Totul incepe sa se petreaca vertiginos, intr-un ritm foarte alert, ca intr-un alegoric carusel al mortii. Pentru ca Luke nu se mai poate controla. Il stapaneste nu numai patima jefuirii cat mai multor banci, ci si emotia, intensitatea trairii de a fi tata. Invadeaza, la propriu, casa in care locuiesc Romina si Kofi (Mahershala Ali), actualul iubit al Rominei, devine violent si risca o urmarire ca in filme dupa ce a spart o banca super securizata. Deznodamantul acestor peripetii este marcat de sosirea in scena a ofiterului Avery (Bradley Cooper). Ce se intampla cu Luke, ramane sa vedeti.

Rolul ofiterului Avery, special scris pentru a fi jucat de Bradley Cooper si nu de altcineva, continua, extrem de vizibil, destinul motociclistului Luke. Este ca o dedublare, ca un transfer de personalitati. Intre personaje exista nu numai asemanari fizice, dar si de ordin moral. Si Avery are un baiat, de aceeasi varsta cu Jason, si Avery este ros de un sentiment de vinovatie pe care vrea sa-l dizolve. Mai mult, si Avery va fi expus momentului in care il ia in brate pe bebelusul Jason. Dar asemanarile nu se opresc aici. Si in cazul politistului este o discrepanta intre modul in care il vad ceilalti si modul in care se vede din interior. Descris ca un erou, decorat ca un erou, adulat ca un erou, Avery devine, astfel, un erou fabricat. In realitate insa, el isi incepe cariera de personaj pozitiv cu o minciuna. O minciuna care il va urmari si-i va dirija toata existenta, care, la randul ei, va antrena si alte existente, aducand, astfel, la rascruce, mai multe destine. Si nu e vorba doar de ambitia unor barbati de a fi tati, ci si de o alta realitate. Uneori, nu e suficient ceea ce li se spune copiilor de catre parinti. Asemenea adultilor, si ei simt nevoia sa verifice informatiile pe care le primesc. In acest context, al doilea punct de tensiune maxima din film este atins de intalnirea dintre Jason (Dane DeHaan), baiatul lui Luke, si A. J. (Emory Cohen), fiul lui Avery. Cum va fi rezolvat el, vedeti in cinematografe.

LG Days cu reduceri de până la 100 € la telefoane. Oferte speciale de la Orange.

Trailer:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *